نگاهی دقیق تر به اسکنر سه بعدی Revopoint POP2

اسکنر سه بعدی مدل POP 2 محصولی از کمپانی رووپوینت (Revopoint) می باشد. این اسکنر سه بعدی که از دقت بالایی نیز برخوردار است، بسیار مقرون به صرفه نیز می باشد چرا که علاوه بر این که یک اسکنر رومیزی می باشد ، می توان به عنوان یک اسکنر قابل حمل یا پرتابل نیز استفاده شود که دقت و کیفیت بالایی هم نیز دارد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل تری درباره این اسکنر به دست آورید.

اسکنر سه بعدی مدل POP 2 برند Revopoint

پس از رونمایی از نسل اول اسکنر سه بعدی POP با بازخورد و واکنش های خوب، این شرکت نسخه ارتقا یافته این اسکنر را با نام Revopoint POP 2 معرفی کرد که دقت بالاتر، عملکرد روان تر و جلوه رنگ بهتر را به نمایش گذاشت. در صورت علاقه مندی به استفاده از گجت ها و فناوری های پیشرفته هستید یا اگر در زمینه پرینت سه بعدی یا مدل ساز VR/AR فعال هستید یا به هر نحوی با طراحی معکوس سر و کار دارید، قطعا این اسکنر سه بعدی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. و همه تفاوت را در خلاقیت های شما ایجاد خواهد کرد. Revopoint POP 2 یک اسکنر حرفه ای و با دقت بالا است که می تواند هم به عنوان یک اسکنر رومیزی و هم به عنوان یک اسکنر قابل حمل کار کند.

این اسکنر با قطعات سخت افزاری زیادی از جمله کابل ، سه پایه ، پاور بانک ، نگهدارنده تلفن همراه و غیره نیز ارائه و عرضه می شود. تمامی موارد ذکر شده در یک کیف بسیار کاربردی و زیبا قرار داده شده است. اسکنر سه بعدی  POP 2  به راحتی می تواند برای اسکن کردن اشیاء کوچک و همچنین بزرگ استفاده شود. از اسکن یک قطعه با حداقل ابعاد ۲۰ x۲۰x۲۰ )میلی متر( تا اسکن قطعه ای به بزرگی یک ماشین، همه چیز را می توان با اسکنر POP 2 اسکن کرد.

بهترین عملکرد اسکنر سه بعدی POP 2 فاصله ای بین 15 تا 40 سانتی متر از سوژه می باشد. به عبارت دیگر کاربر جهت استفاده از این اسکنر به فضای زیادی نیاز ندارد مگر در مواردی که شی مورد نظر بزرگ باشد. یکی از ویژگی های مهم این اسکنر ابعاد مناسب و وزن بسیار کم آن است.

 

 

ابعاد این اسکنر  ۱۵۴.۶×۳۸.۲×۲۵.۶ میلی متر می باشد که با رابط کاربری ساده قابل مشاهده است. یا می توان گفت که ابعاد این اسکنر بسیار کوچکتر از اکثر گوشی های هوشمند فعلی نیز می باشد.

علاوه بر این، اسکنر سه بعدی POP2 تنها ۱۹۵ گرم وزن دارد و استفاده کردن از اسکنر بسیار آسان است. در نتیجه کاربر در اسکن های طولانی شئی یا قطعه خسته نمی شود و دستگاه بسیار مناسبی برای این گونه اسکن ها نیز می باشد. حتی زمانی که کاربر از اسکنر POP 2 با سه پایه استفاده می کند، این اسکنر بسیار سبک و حمل و نقل آسان است.

این اسکنر برای کسانی که آثار هنری دیجیتالی خلق می کنند ایده آل است. از جمله هنرمندانی که می‌خواهند از مدل‌های دنیای واقعی به عنوان نمونه  برای طراحی‌های خود استفاده کنند.

سپس مدل هایی که توسط اسکنر سه بعدی POP 2 اسکن شده اند را می توان در نرم افزارهای مختلف ویرایش کرد تا یک طراحی کاملا منحصر به فرد ایجاد شود.

تفاوت اسکنر POP و POP 2:

اسکنر سه بعدی POP 2 از آخرین سخت افزار آپگریت شده نیز استفاده می کند که می تواند دقت و جزئیات بالاتری را ارائه دهد. اسکن روان با سرعت 10 فریم در ثانیه و جلوه رنگی بهتر با سنسورهای RGB از اصلی ترین تفاوت های این دو اسکنر می  باشد.

معرفی نرم افزار رسمی اسکنر POP 2

نرم افزار رسمی و اصلی اسکنر سه بعدی POP 2  به نام Revo Scan می باشد. نرم افزار Revo Scan با انواع سیستم عامل ها از جمله ویندوز ، مک OS ، ios و اندورید نیز سازگار می باشد. مزیت خوبی که این نرم افزار دارد این است که با پیش نمایش اسکن به کاربر نشان خواهد داده شد که آیا جسم در زاویه و دامنه خوبی قرار دارد یا خیلی دور و خارج از دامنه می باشد. در نتیجه در صورتی که همه شرایط محیا باشد یعنی جسم در دامنه مناسب قرار گرفته باشد تنها لازم است دکمه Play  را بزنید تا اسکن شروع شود.

با بررسی تنظیمات در محیط نرم افزار، مشاهده می شود که حالت های مختلفی برای تطبیق اشیاء مختلف وجود دارد. یکی از آنها حالت اسکن سریع یا حالت اسکن با دقت بالا است که بسته به نوع اسکن مورد نظر شما می تواند انتخاب شود.

از دیگر حالت های موجود می توان به حالت ویژگی اشاره کرد که در هنگام اسکن با نقاط یا اسکن سر یا بدن، حالت های خاصی را برای ویژگی ها در اختیار کاربر قرار می دهد. همچنین در اسکنر Pop 2 یک حالت تاریک وجود دارد که لازم است اشیاء سیاه یا تاریک را با جزئیات دقیق اسکن کنید.

 

 

ویژگی های اسکنر سه بعدی Revopoint مدل POP2

داشتن دوربین دوگانه همراه با ساخت نور مادون قرمز

اسکنر سه بعدی POP2 از جدیدترین و همچنین مدرن ترین سخت افزار ارتقا یافته برخوردار می باشد

در قلب لامپ POP 2 ساختار دوچشمی آن قرار دارد. تراشه میکرو پروژکتور اختصاصی این اسکنر، که توسط سازنده توسعه یافته است، تضمین می کند که داده های ابری نقطه های سه بعدی به سرعت و بدون از دست دادن دقت به دست می آیند. در واقع، اسکنر POP 2 دقت تک فریمی را تا 0.1 میلی‌متر ارائه می‌کند. به لطف این تراشه قدرتمند، این اسکنر قادر است مدل های سه بعدی بسیار واضح را با دقت بالا به تصویر بکشد.

اسکنر سه بعدی مدل POP 2 به یک تراشه کامپیوتری پیشرفته داخلی نیز مجهز شده است که می تواند فرآیند اسکن سه بعدی را با دقت و سرعت بسیار زیادی انجام دهد. یعنی نیازی به کامپیوترهای گران قیمت و پیشرفته نیست. کاربران می توانند یک حساب ویژه ای روی داده های اسکن سه بعدی درجه یک باز کنند تا حتی در رایانه های معمولی نیز صرفه جویی شود.

دقت بالا

در اسکنر POP2 با پروژکتور و دوربین های مادون قرمز (IR) و همچنین بهبود روش کالیبراسیون با دقت بالا، می توان اسکن سه بعدی حرفه ای با دقت 0.05 میلی متر و داده های ابر یا همان نقطه پوینت سه بعدی 0.15 میلی متر را انجام داد.

دقت بالا در اسکنر سه بعدی POP 2 باعث می شود تا مدل های سه بعدی را با جزئیات بیشتری ظبط کند و همچنین از دقت ابعادی بهتری نیز اطمینان حاصل کند.

حمل آسان:

اسکنر POP 2 به گونه ای طراحی شده است که بسیار جمع و جور بوده و حمل آن آسان می باشد، وزن این اسکنر تنها 195 گرم است، همراه با این اسکنر کیف مخصوص حمل نیز عرضه می شود که قابلیت حمل اسکنر سه بعدی POP 2 و کلیه لوازم جانبی را دارد. با استفاده از این کیف، کاربر می تواند به راحتی POP 2 را به هر کجا که می خواهد حمل کند.

خروجی را در سه فرمت مختلف ارائه می دهد

با استفاده از این اسکنر، می توانید اسکن های سه بعدی خود را در یکی از سه فرمت فایل رایج PLY، OBJ و STL ذخیره کنید. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که فایل سه بعدی مدل مورد نظر را در نرم افزار دیگری برای ویرایش بیشتر باز کنید و یا آن را برای چاپ سه بعدی به چاپگر سه بعدی ارسال کنید.

 

 

اسکن عالی

با ارتقای سخت افزار اسکنر POP 2، نرخ فریم اسکن به 10 فریم در ثانیه می رسد. تجهیز این اسکنر به ژیروسکوپ 6 Dof آن را قادر می سازد تا موقعیت مکانی را سریعتر و دقیق تر ایجاد کند، خطاهای موجود را کاهش دهد، صافی  اسکن را بهبود بخشد و در نهایت روند اسکن را آسانتر و سریعتر کند. به عبارت ساده تر، اسکنر POP 2 با قابلیت اسکن 10 هرتز بر ثانیه و ژیروسکوپ DOF 6 قادر به اسکن عالی نیز می باشد.

جلوه رنگی پیشرفته

یکی از مهم ترین ویژگی های اسکنر سه بعدی POP 2، توانایی گرفتن رنگ های زنده از قطعه است که یک مزیت بزرگ برای کاربرانی است که به دنبال تولید مدل های پر جنب و جوش برای VR/AR، انیمیشن های سه بعدی یا حتی پرینت سه بعدی تمام رنگی هستند. این جلوه رنگ باورنکردنی از سنسور نوردهی جهانی یا گلوبال با وضوح بالا POP 2 و همگام سازی با دوربین عمق از طریق فعال سازی سخت افزاری حاصل می شود به عبارت دیگر، اسکنر POP 2 جلوه های رنگی پیشرفته ای را با حسگرهای RGB جهانی ارائه می کند.

قدرت و توانایی بالا:

برای شارژ و تغذیه اسکنر POP 2 تنها به یک کابل USB نیاز می باشد که با وصل کردن مستقیم اسکنر POP 2 به لپ تاپ یا تلفن همراه کاربر با کابل USB می توان اسکن سه بعدی ساده را انجام داد. این یک دستگاه کارآمد با فناوری صرفه جویی در انرژی نیز می باشد. اسکنر POP 2 مجهز به پاوربانک 4000 میلی آمپر ساعت این قابلیت را دارد که به راحتی با موبایل شما اسکن های سه بعدی را برای مدت طولانی انجام دهد.

آسان برای استفاده

اسکنرهای سه بعدی معمولی وزن آنها نیز  سنگین می باشد، حجیم و اغلب شکننده هستند و دائماً با کابل های متعدد در هم پیچیده هستند. به طور خلاصه، استفاده از این اسکنرها آسان نیست و تجربه کاربری ضعیفی را ارائه می دهند. اسکنر Pop2 با طراحی جمع و جور، قابلیت حمل آسان و استفاده بسیار راحت این مشکلات را حل کرده است. برای کار با این اسکنر نیازی به مهارت خاصی ندارید، همچنین در این اسکنر به برق اصلی نیاز نیست، فقط یک کابل برای شارژ اسکنر وجود دارد، می توان آن را مستقیماً به تلفن هوشمند، تبلت یا لپ تاپ برای اسکن سه بعدی ساده متصل کرد. ، که تجربه کاری را بسیار ساده تر و اسکن را آسان تر می کند. اسکنر POP 2 یک دستگاه کارآمد با فناوری مصرف برق جدید است.

 

 

قابلیت اسکن ثابت و قابل حمل:

اسکنر سه بعدی POP 2 می تواند به طور ثابت کار کند یا در حالت دستی آزادانه در اطراف سوژه حرکت کند. جهت انجام دادن یک اسکن ثابت می توان آن را به سه پایه مربوطه متصل کرد و سپس روی میز یا سطح مشابه قرار داد تا اسکن انجام شود. برای اسکن مداوم قطعه مورد نظر، باید از صفحه گردان ارائه شده به همراه این اسکنر استفاده کنید و سپس در صورت نیاز به صورت دستی محل شی را تغییر دهید.

در اسکن سه بعدی دستی (حالت دستی) باید پایه های سه پایه را جمع کنید و اسکنر را در دست خود قرار دهید، سپس قسمت مورد نظر را که قرار است اسکن شود نشانه بگیرید و اسکنر را در اطراف آن حرکت دهید تا اسکن شود.

اسکنر Revopoint مدل PoP 2 از دستگاه های موبایل iOS و Android از طریق WiFi یا USB-C پشتیبانی می کند. علاوه بر این روی اسکنر، یک نگهدارنده گوشی نیز تعبیه شده است که با اتصال آن به دسته سه پایه، امکان مشاهده اسکن با کیفیت بالا بر روی صفحه نمایش گوشی در هنگام اسکن قطعه وجود دارد.

از این روش می توان برای اسکن در حالت دستی استفاده کرد، اما برای اسکن ثابت و صفحه گردان، مراحل باید با استفاده از یک برنامه اسکن مخصوص انجام شود. برای اسکن ثابت، لازم است که USB را به لپ تاپ یا کامپیوتر متصل متصل کنید.

موارد همراه با اسکنر  POP 2:

اسکنر سه بعدی POP 2  د ارای دو نسخه استاندارد و پریمیوم نیز موجود می باشد که تفاوت این دو پکیج دارا بودن پاوربانک در سری پرمیوم نیز می باشد.

 

 

لوازم و ملزومات موجود در پکیج سری Premium این اسکنر زیبا عبارتند از:

  • اسکنر سه بعدی Pop2
  • سه پایه
  • کابل راه اندازی سریع
  • پاور بانک
  • کیف حمل و نقل
  • نگهدارنده گوشی
  • کابل موبایل 2 در 1
  • کابل USB-C
  • کابل USB-A
  • صفحه گردان قابل حمل
  • ورق پلاستیکی
  • اشاره گرها
  • نمونه ای از مجسمه

نکات لازم برای کار با اسکنر POP 2:

  • جهت اسکن کردن اشیاء شفاف و همچنین بسیار بازتابنده، حتما از پودر اسپری اسکن استفاده نمایید.
  • جهت اسکن در فضای باز، از یک پوشش برای جلوگیری از تداخل نور استفاده نمایید.
  • با پسوند STL، امکان صادرات مستقیم مدل سه بعدی به چاپ سه بعدی وجود دارد، بنابراین خروجی داده ها به صورت STL قابل چاپ است.
  • با سیستم عامل های مختلف از جمله: Windows 8 64bit، Android، iOS، MAC ارتباط برقرار کنید.

POP 2 3D SCANNER                                      

مدل دستگاه

dual camera infrared structured light

تکنولوژی

> 0.05 mm

دقت هر شات Single Shot Accuracy))

> 10 fps

سرعت اسکن

>0.15 mm

فاصله نقاط Point Distance))

yes

اسکن بافت (Texture Scan)

210mm x 130mm                                             

منطقه اسکن واحد  (Single Scan Area)

150 mm تا 400 mm

فاصله کاری Working distance))

20×20×20 mm

حداقل حجم اسکن

infrared Laser

منبع نور

Feature, marker and color

ویژگی تراز Alignment))

PLY, OBJ, STL

فایل‌های خروجی

195 gr

وزن اسکنر

154.6x38.2x25.6 mm

ابعاد اسکنر

Windows, MacOS, Android, iOS

سیستم عامل مورد نیاز

 

کلام آخر

تعداد زیادی از اسکنرهای سه بعدی در بازار وجود دارند که تصمیم گیری در مورد انتخاب یکی از آنها دشوار می باشد، به خصوص در مورد اسکنرهای ارزان قیمت. بنابراین، شرکت های خصوصی با ویژگی هایی که ممکن است در سایر اسکنرها نادر باشد، خود را از سایر شرکت ها متمایز کرده اند. یکی از این نمونه ها اسکنر سه بعدی POP از Revopoint، یک شرکت تولیدی چینی می باشد. این شرکت در حال پیاده سازی برخی از این ویژگی های جالب برای کاربران است، مانند توانایی حذف اسکنر و غیره نیز می باشد.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.